Om skryt på Facebook

En sak som är populär att klaga på är skryt på Facebook. Jag tycker ofta att jag hör människor klaga på att andra människor skryter om än det ena och än det andra på Facebook (eller twitter också för den delen). Och att man försöker måla upp en annan bild än den verkliga genom att visa upp en snygg fasad på facebook när det bakom kulissen kanske inte är så jättebra.

Fast samtidigt. Vad är det som säger att man måste dela med sig av precis allt på Facebook?

Personligen tycker jag det är roligare att dela med mig av saker som jag gillar och blir glad av (t ex resor och fina saker) än tråkiga och otrevliga saker. Dessutom – om jag skulle råka ut för något riktigt jobbigt så är jag inte säker på att jag i första hand skulle dela med mig av det på Facebook. Och då är jag ändå en rätt öppen person av mig.

Stör man sig på att andra människor är ”för positiva” eller skryter om vad det nu må vara på Facebook kan man faktiskt ta bort dem ur sitt flöde. Och jag tänker, allt jag skriver kanske inte är superintressant för alla andra heller men förhoppningsvis stör jag ingen, isåfall skulle jag föredra att de tar bort mina inlägg ur sitt flöde.

Här är en bild på gårdagens färgglada outfit. Det är sånt jag gillar att skryta om😉

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Jag håller med dig fullkomligt!
    Kolla vad jag skrev för några månader sedan: http://gryyneet.blogspot.com/2011/06/statusuppdateringar-pa-facebook.html🙂

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

