Hemma från mysiga Köpenhamn

I torsdags åkte jag med jobbet på avdelningskonferens i mysiga Köpenhamn.  Trots en hel del regn så har det varit en jättemysig helg med en hel del jobb, rundvandring på vårt systerkontor i Köpenhamn och en massa annat kul också. Vi har ätit otroligt god mat och bakelser från Lagkagehuset och här kommer ett restaurangtips.

En av restaurangerna vi åt på var Spuntino, en italiensk restaurang på Vesterbrogade som hade helt fantastiskt god mat.

Till förrätt åt jag friterad risotto med en saffransmajonnäs

till varmrätt tog jag Kanin med rosmarin och sallad, fast den hann jag äta upp innan jag kom på att jag skulle fota den.

Och till dessert åt jag den absolut godaste chokladanrättning man kan tänka sig. Choklad med mascarponekräm, svarta vinbär och pistageglass. Helt gudomligt!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Det är fan skandal! Ska en behöva åka ända till Köpenhamn för att få äta dessa drömverk även kallade arancini?!?! Finns icke att uppbringa i Stockholm.

    / En som försökt.

    Svara
  2. What?? Menar du att det inte finns att få tag i? Danskarna är ju bra på mat, men att vi var så dåliga visste jag inte.
    / Desilussionerad

    Svara
  1. Mitt 2011 | Raftsjö

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

