Vart ska vi resa?

Jag älskar ju att resa och åker gärna både kort och långt, på sol- och badsemester eller weekend. I sommar har vi inget inplanerat (stannar helst i Sverige när det för en gångs skull är bra väder) men jag har flera möjliga platser jag vill besöka i höst/vinter/vår.

Här är några av resmålen på min lista

  • Palma de Mallorca– tror att en vecka i Palma skulle vara den ultimata semestern för hela familjen. Lite shopping, god mat och massa sol och bad förstås. När? September/oktober
  • Vemdalen – efter att ha återupplivat mina färdigheter i skidbacken blev jag otroligt sugen på en skidresa. Vad sägs om långa dagar i skidbacken, längdturer till våffelstugor på fjället, kall öl i bastun och skidskola för barnen? Vemdalen känns som ett bra och barnvänligt alternativ. När? Sportlovet
  • New York – New York ligger just nu långt upp på min önskelista. Shoppa, äta ordentliga bruncher och flanera i Central Park. I Juni är det dessutom dags för tjejmilen. Den skulle jag gärna springa i New York. När? Juni
  • London – Jag måste åka till London åtminstone en gång om året för min dos (helst fler). Förra årets tjejweekend blev en stor hit och jag gör gärna om det. När? April
  • Thailand – Hade det inte varit för att det är så förfärligt dyrt hade jag tagit med mig familjen på Thailandssemester för länge sen. Drömresan går bland annat till Koh Lipe och Koh Lanta. När? Kallaste februari
Så vad tycker ni? Vad ska jag välja?
en bild från senaste Londontrippen
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Svårt! Det står och väger mellan New York och Thailand om man bara får välja en. New York för shoppingen och upplevelsen, Thailand för SOLSEMESTERN!

    Annars kan ju jag tycka London är bra, då har nämligen jag råd att följa med!🙂

    Svara
  2. Ja! Häng med till London, vi hade skitmysigt förra gången🙂 Mycket shopping blev det😉

    Svara
  3. Stina

     /  maj 21, 2011

    Jag röstar på London med mig (och alex?) i april o mallorca eller thailand med familjen o ny som julklapp av Christer🙂

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

