Bra med minne i molnet

Hade en liten diskussion på twitter i morse om hur sommaren 2010 egentligen var. Jag kunde konstatera att sommaren varade ungefär mellan den 28 juni (min födelsedag) och den 23 juli, kanske + – några dagar. Hur visste jag det? Jo jag gick tillbaka och kollade min blogg förstås. Och det är därför jag aldrig kan sluta blogga fastän jag bestämmer mig flera gånger om året, startar nya bloggar, lägger ner etc, etc. Det är helt enkelt för bra att ha ett minne i molnet att gå tillbaka till och minnas olika saker.

Det här läser jag om 20 maj 2008

Jag ska bli en sundare och gladare människa!
Jag ska inte klaga så jävla mycket på allt
Jag ska sluta säga/tänka att folk är dumma i huvudet
Jag ska sluta maska med allt som måste göras
Jag ska ta långa powerwalks
Jag ska dricka vatten istället för läsk
… och äta frukt istället för glass
Jag ska komma ihåg att färga håret när utväxten börjar synas och inte ett halvår senare
Jag ska bara tänka positiva tankar istället för att tro att allt kommer gå åt helvete
Jag ska städa minst två gånger i veckan
…och borsta tänderna två gånger om dan
Jag ska plocka mina ögonbryn

Och hur har det gått?

  • Jag är definitivt en ganska glad människa nuförtiden (sund är väl upp och ner)
  • Jag tror att jag har blivit bättre på att göra något åt saker och inte klaga så mycket
  • Jag har definitivt blivit lite mer ödmjuk och har lite mer förståelse för att människor är olika (tycker ändå ibland att det finns folk som är dumma i huvudet, är inte helt botad)
  • Jag maskar fortfarande men är snällare mot mig själv eftersom jag vet att jag får saker gjorda i tid
  • Jag tar inte långa powerwalks men joggar regelbundet
  • Jag dricker mer vatten än läsk
  • Men äter mer glass än frukt (älskar Ben & Jerrys)
  • Jag kommer aldrig ihåg att färga håret
  • Men tänker oftast positiva tankar
  • Jag städar kanske en gång i veckan fast plockar oavbrutet
  • Borstar tänderna gör jag men tandtråden har jag ångest över
  • Plockar ögonbrynen (räknas var tredje månad?)

Vad har jag lärt mig av detta då? Jo att

  1. Det är bra att ha mål
  2. Man blir klokare med åren
  3. Vissa mål är helt enkelt orealistiska (som det där med glassen)

Såhär såg jag ut

april 2011 maj 2010  april 2009 maj 2008 maj 2007 april 2006

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

