Att orka

Just nu är marginalerna som borta. Och jag vet att jag har det ganska bra ändå, och för det mesta är jag nöjd och glad och nästintill lycklig. Men just nu är det som om jag bara vill gå och lägga mig och vakna upp om ett par månader.

En lång och jobbig höst och vinter på jobbet har satt sina spår. Att känna att det jag gör inte är viktigt, inte bidrar till att företaget går bra och att det jag gör lika gärna kan göras av någon annan utan min kompetens sätter spår både i energi och självförtroende. Att ständigt få sitt jobb värderat som ”skriverier” en nice to have feature men utan egentlig nytta, att företagets projekt plötsligt blir mina projekt som jag gör för mitt eget höga nöjes skull (utan resurser eller budget såklart) har fått mig att helt tappa motivationen, inspirationen och engagemanget. Efter att ha jobbat mot vinden så länge börjar jag undra om jag står åt fel håll, eller på fel plats.

Just nu är sambon och ena barnet sjuka i influensa vilket betyder att jag måste göra lite mer hemma och har svårare att hinna med träningen som är det som annars får mig att orka släppa de negativa tankarna.

Just nu vill jag bara ha en paus…

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Se till att gör ngt härligt i helgen för att hitta tillbaka till lusten. Själv åker jag med the gang till England. Ska bli sååå underbart.

    Svara
  2. Anna

     /  februari 23, 2011

    Hej!

    Det var som att läsa mina egna tankar idag när jag såg detta inlägg (Förutom det sista med sambo och barn för det har jag inga :))

    Men jag vet precis hur du känner dig. Det är oerhört frustrerande att bara jobba på som om man vore en robot.

    Men är det som alla säger kanske ”att förändringen ligger hos en själv”? Vi får ta oss en funderare kanske…🙂

    Trevlig blogg!

    /Anna

    Svara
  3. Stina

     /  februari 23, 2011

    Usch förstår att det känns motigt! Hoppas det vänder snart. Jag är säkerbpå att du gör ett strålande jobb -hoppas cheferna upptäcker det också! Kram på dig!

    Svara
  4. Helen:
    England är alltid underbart! Själv gick jag på spa-massage. Mycket bra prioritering och allt känns mycket bättre nu. Dessutom har jag lite roliga nyheter som jag kanske ska lufta i ett lite mer privat blogginlägg

    Anna: Just i det här fallet är det nog inte bara mig det är fel på. Eller jag har insett att saker inte kommer att förändras och jag kommer nog inte kunna anpassa mig heller. Det bästa vore att byta helt

    Stina:
    Tack för omtanken, jag har hopp om att saker kommer förändras till det bättre. Vi måste ses snart så ska jag uppdatera dig på allt. Har många saker att berätta🙂 Hoppas det är bra med dig och lilla familjen

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

