Köksplanerar

Idag har varit en riktig slappdag. Först skulle vi gå till simhallen men den var visst stängd på grund av tävling så Lea fick ta med sig en kompis hem och leka lite istället.

För min del blev det varken träning eller nåt annat nyttigt, men jag har iallafall städat badrummet och sovrummet och invigt vår nya diskmaskin. Jag älskar den redan.

Och nya diskmaskinen gav mersmak, nu vill jag göra klart hela köket. Har ritat upp en skiss på ikea, fast i verkligheten blir det förstås mycket snyggare. Stilrent vitt med vanlig ekbänkskiva och en fyrkantig diskho som är stor nog att rymma en hel plåt. På väggen ovanför matbordet vill jag ha en vit stringhylla att förvara kokböckerna i och bredvid dörren ska det fina mintgröna smeg-kylskåpet stå.  Väggarna blir vita (men jag vill ha fondtapet vid matplatsen) och vid skåpen blir det kakel av samma sort som vi har i hallen och vid öppna spisen, fast mindre.

Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Stina

     /  februari 14, 2011

    Ååååh vad sjukt snyggt det kommer att bli. Ser fram remot invigningsparty sen🙂

    Svara
  2. Såklart! invigning och skumpa på altanen utlovas i sommar😉

    Svara
  1. Snart börjar stöket « Raftsjö

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

