Bloggutmanad

Fick den här bloggutmaningen av Stina och skyndar mig att skicka vidare den till Johanna,  Åsa och Nicole.

Humör just nu: trött, nöjd och en liten aning söndagsångest, vill inte att helgen ska vara slut redan

Kläder just nu: tog på mig myskläder efter träningen så nu har jag vitt linne från h&m och blå velourbyxor från cubus

musik just nu: ingen – lyssnar nästan bara på musik på jobbet när jag vill skärma av mig lite från bruset runt om eller på gymmet

Sommarplaner: inga än, tror det blir en sommar i Sverige i år, med besök i Halmstad förstås. Kanske en sista minuten nånstans runt midsommar? Vi får se

Hur många kuddar sover du med? En. Min tempurkudde är nog det bästa köpet nånsin, bortsett från Tempursängen då

Spelar du nåt instrument?

Morgon eller nattmänniska: definitivt morgonmänniska. Det bästa som finns är att vakna innan alla andra och gå upp, dricka kaffe och vara i lugn och ro. Se solen gå upp är inte heller illa

Snarkar du: ibland när jag är väldigt väldigt trött eller förkyld händer det, men det är sällan

Stjärntecken: kräfta

Skostorlek: 36

Längd: 160 sköna centimetrar

Äckligaste insekten/djuret: svår fråga eftersom jag hatar allt som kryllar och kryper men gråsuggor och kackerlackor tillhör definitivt bottenskiktet. Odjur!

Vad vill du jobba som: webbredaktör som jag jobbar som nu är inte helt fel  men jag skulle vilja utvecklas och jobba mer med skrivande, bild, foto och film och kanske lite mer med kampanjer och events. Möjligheterna är många bara tiden som är för kort😉.

Vad längtar du mest efter just nu? mer tid, så att jag hinner träna mer, läsa fler böcker och umgås mer med mina barn. Svår ekvation

Land du vill besöka: många men nästa stad på listan tror jag är Amsterdam. Gärna på våren.

Vad har du gjort idag? Varit på karate med stora dottern, tittat på diskmaskiner, handlat diskmaskin, handlat byggskum och plastpåsar på Bauhaus, tränat, ätit fläskfilé med potatisgratäng, vikt tvätt, diskat.

Vad ska du göra imorgon? Göra iordning barn, lämna på dagis/skola, jobba, gå på karate (igen) med stora tjejen, äta nåt, läsa läxor, söva barn, sova. Roligare än så blir det inte en måndag.

Vilket är ditt närmaste köpcentrum? Haninge centrum och Port 73.

Pratar du fortfarande med personen du kysste första gången? nej, jag tror inte det iallafall. Beror på om jag kommer ihåg rätt😉

Är du polare med grannarna? Vi hälsar på varann och pratar ibland men nästan alla våra grannar är pensionärer så några vinkvällar blir det knappast. Vi har iofs gemensam kräftskiva en gång om året…

Vad är det första du gör när du vaknar? Stänger av larmet

Är det något du absolut inte äter? Gelé. Alla former av daller (inklusive fettbitar på kött och skinka) ger mig kväljningar

Brukar du sola? Lite men jag är för rastlös för att ligga i solen i timtal, då tar jag hellre en promenad

Tränar du? Ja, oftast på gym men jag gillar att jogga utomhus också. Just nu tränar jag mot mitt mål att springa en mil. Och längtar tills snön har försvunnit, springa på löpband är inte jättekul… Ska springa vårruset också förresten

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Utmanad.. Skickar vidare! « Wallenrud's Blog

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

