Motar bort puttinuttigheten

just nu är det väldigt mycket 50-tal, hemmafruliv, bakning, kitchen aid, 50-talsklänningar, rockabilly och allmänt blommigt puttinutt i bloggosfären. Och missförstå mig rätt för jag gillar det, men ibland blir trenden med det pastelliga och tillrättalagda så stark att jag blir lite illamående.

Därför utropar jag februari till soul month! Denna månad kommer jag inte blogga om något som kan komma i närheten av pastelligt gulligull.

Istället blir det ghetto, grafitti, soul, träskor, jeans, raka 60-talslinjer och 70-talsmust. Och ni får väl ändå erkänna att det finns inget som symboliserar vår mer än ljudet av grus under träskor på en innerstadsgata.

(och här ett bevis ur Ebbas blogg på att 70-talet kommer tillbaka nu)

  

dagens stilikon – Lauryn Hill

dagens soundtrack – strange games & funky things

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Bakning puttenuttigt? Tja, kanske, men jag gör det mest för att få svulla.

    Svara
  2. Katta Kvack: mmmm, jag älskar kakor! Det är nog snarare själva trenden som blir överväldigande. När ALLA i mitt flöde bakar och letar blommiga second hand förkläden måste jag göra tvärtom😉 men jag läser ändå med behållning

    Svara
  3. Fast jag bakade mest för att det var sonens födelsedag – hatar både förkläden, blommiga kläder och second hand. Gillar bara kakor🙂

    Svara
  4. Det är sant. Jag älskar förkläden, blommiga kläder och second hand… och kakor.

    Svara
  5. Dags att bränna bh:ar?

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

