Mål och utmaningar

De senaste åren har jag upptäckt en ny sida hos mig själv. Nämligen att jag är sjukligt målfokuserad. Jag har väldigt svårt för att göra nånting om jag inte förstår varför, jag behöver alltså ett syfte och ett mål. Gärna nånting som är lite utmanande och svårt att ge sig på.

Mitt senaste mål som jag gav mig på lite impulsivt var ju att jag skulle springa milen. Och nu ska jag minsann springa den där jäkla milen om jag så ska stå i åratal och nöta på löpbandet.  Men en mil ska jag springa. Basta.

Men jag är otålig också (en av mina sämsta sidor) och måste alltså springa lite längre och/eller lite snabbare för varje gång. Att gneta på i samma takt för att få in kilometrarna i benen är inget för mig. Då springer jag hellre tills jag nästan kräks och tycker att löpband är det mest idiotiska påhittet nånsin.

Idag sprang jag således snabbt men inte så långt, vilket jag iofs skyller på att alla löpband var upptagna så att jag var tvungen att cykla en kvart innan jag kunde springa.

Dessutom gjorde jag 5×20 crunches (tre set raka och två set sneda) 3 x30 sek plankan och 7×2 armhävningar. Vilket om man jämför med förra veckan är ett set crunches mer, ett set plankan mer och 7 fler armhävningar.

Eftersom jag bara jämför mig med mig själv är jag nöjd. Nästa gång ska jag göra ännu fler. Och så har jag minst två träningstillfällen kvar den här veckan så vi får väl se hur många jag har gjort på söndag.

För att utmana mig själv lite till nästa vecka har jag följande mål.

  • genomföra ett morgonträningspass
  • genomföra ett lunchträningspass
  • springa totalt minst 15 km

Vad tror ni, fixar jag det?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Kan hon klara det? Ja, det kan hon!

    Svara
  2. Klart jag kan! 🙂

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

