Sminkakuten hjälp!

Mitt nya sassy me (ska bli mindre sunkig har jag bestämt) är i stort behov av nytt smink. Det gamla (som inte ens var särskilt bra när det var nytt) är på upphällningen.

Det jag behöver är:

1. Mascara – en som gör mina korta glesa strån långa, svarta och täta
2. Foundation – har testat både kräm, mousse och puder, behöver nåt som ser naturligt glowy ut för att dölja Gollum som tittar på mig i spegeln på morgonen
3. Concealer – nånting mot de gråblå ögonpåsarna. Har hört att sömn hjälper men, ain’t gonna happen
3. Rouge – vill se eachy peachy ut. Osminkad men tokfräsch liksom

Nu har jag ju ingen aning om var jag hittar allt det här så jag får nog konsultera bloggvärlden och Twitter

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Mascara: så är Lancome den grymmaste jag testat, i nästan alla varianter.
    Foundation: Om du vill ha ett fjädrlätt resultat så är Lancome bäst där också eller så tar du mineralsmink.
    Concealer: Där är Loreals roller med koffein grym… om du vill ha en extra boost så tar du en bra concealer och kör med koffeinrollern för män! Grymt resultat!
    Rouge: Smashbox har några fina naturliga toner nu till våren!

    Hoppas att det hjälpte lite =)

    Svara
  2. Åsa Wallenrud

     /  januari 24, 2011

    Jag säger bara Make Up Store. Jag har allt mitt smink därifrån. Men om jag ska välja den bästa så är det just deras 3 färgade concealer. En färg för det mörka under ögonen, en för röda blemmor och en som du kan till lite vad som helst. Superbra. Deras skuggor sitter som berget och har mycket pigment, mascara använder jag inte, bara en genomskinlig. Sedan kör jag på deras mineralpuder. Lycka till!

    Svara
  3. MaryKay kanske? Jag har fortfarande ”tillgång”. Och de nya foundations som kommit ut nu verkar toppen.

    Svara
  4. Nicole och Åsa: tack för tipsen! Jag ska kika runt lite. Lancomes mascaror har jag hört mycket bra om

    Johanna:
    Vi får ha en liten make-up session😉 jag gillar Mary kays mascara men den foundation jag har är lite nja. Inte den bästa jag testat

    Svara
  1. Roligt med blogg | Radhusmorsan

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

