I´m a badass utsugare

Alltså jag förstår det här med att arbetsgivare inte vill anställa småbarnsföräldrar.

Jag har aldrig i mitt liv varit så sjuk som de senaste två åren. Och det följer ett visst mönster. Först informerar dagis om att det går influensa, vattkoppor, magsjuka, löss eller vad det nu är. Sen drabbas Molly av rådande åkomma och sen jag (inte löss och vattkoppor än men ni fattar). Alltså börjar det med att jag (ofta iaf) får vabba och sen insjuknar själv och får vara hemma med en tillfrisknande pigg liten unge som kör skiten ur en medan man bara vill sova bort febern, kräket eller vad det nu är.

Men nu är vi iallafall nästan friska (hoppas jag), fast jag har inte ätit mycket idag och känner mig lite smått sjösjuk och groggy.

Jag undrar om jag ska pallra mig iväg till jobbet imorgon eller fortsätta vara en oproduktiv parasit till arbetstagare.

Livet är hårt mot de hårda, eller hur det är…

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Arina

     /  januari 19, 2011

    Roligt inlagg Anna!! Sa lange du jobbar bra nar du val ar pa jobbet🙂

    Svara
  2. Ja, jag jobbar otroligt effektivt när jag väl jobbar iaf🙂

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

