Statistiknörd

Jag är lite på och av när det gäller träning. Jag gillar och träna men har alltid för höga ambitioner och så blir det lite allt eller inget eftersom jag tycker att två pass i veckan inte är ”riktig träning”. Men hellre två pass på en vecka eller ingenting. Eller så kan man göra som jag gör ibland, gå och ställa sig på löpbandet eller crosstrainern en stund bara för att kunna sätta sig i bastun efteråt😉 .

Men vill man se att träningen faktiskt gör nytta så tycker jag att Funbeat är överlägset. Där reggar jag både träning och vikt och nu när jag ser tillbaka kan jag t ex se att i somras då jag sprang regelbundet gick jag ner 2 kg på en månad och förbättrade min snabbhet radikalt. Så nu är det dags att damma av joggingskorna igen (och gå ner de där kilona jag gick upp över jul).

Idag blev det en liten tur intervaller på löpbandet (astråkigt att springa på löpband men kallt och blött ute) och nu ser jag att Sats ska börja med en ny klass –  training for runners. Mycket bra tycker jag som satsar på vårruset under 30 minuter i år.

Tjoho! Det kommer bli en skön träningsvår känner jag

Såhär röd är jag i ansiktet efter lite löpning och bastu

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

