För bra för att vara sant?

Blev uppmärksammad på möbelshoppen designersrevolt häromdagen. En webbshop som säljer kopior på designermöbler till riktigt bra priser. Men trots mycket googlande har jag inte lyckats få fram nånting om företaget, vilket verkar aningens skumt. Å andra sidan betalar man med faktura efter att man fått sakerna, vilket känns lite bättre.

Jag är iallafall sjukt sugen på att beställa en y-stol och se hur den ser ut. Jag kommer ju ändå aldrig ha råd att köpa en uppsättning äkta y-stolar till vardagsrummet så ett gäng fejkade skulle iallafall funka bättre än ett par halvkassa odesignade stolar från Mio så länge de ser bra ut. Mig kvittar det om de är äkta eller inte.

Vad tycker ni, ska jag testa?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Nu kollade jag bara hemsidan som hastigast men det faktum att företaget säger sig vara registrerat på Isle of Man hade fått mig att dra öronen åt mig. Tyckte även att kontaktuppgifterna var lite väl knapphändiga.. Men sen är jag ju en misstänksam skattejurist😉

    Svara
  2. Ja det känns onekligen skumt…

    Svara
  3. SE

     /  januari 14, 2011

    Det är kopior. Det står tom på sidan om man läser.

    Svara
  4. SE: jag skrev ju att det är kopior, om du läser andra meningen i blogginlägget.

    Svara
  5. SA

     /  januari 29, 2011

    Jag har i alla fall beställt en lampa därifrån.. håller tummarna..

    Svara
  6. Becca

     /  februari 7, 2011

    Jag är sugen på att köpa av dem också, men känner mig lite osäker… Hur gick det med din lampa? Fick du den och allt var ok? Skriv gärna ngt om den när den kommer!

    Svara
  7. SA

     /  februari 8, 2011

    Jag väntar fortfarande på leverans.. den tar tydligen ett par månader. Jag återkommer med info.

    Svara
  8. Jag köpte The Flowerpot på Designers Revolt, ett kap för 987SEK http://www.designersrevolt.com/en/product/Pantons_Flowerpot-Red-CS617-RE.php
    Jag gillar det oerhört fiffig upplägget bakom DR, det är han som drev Tonerkungen som ligger bakom: http://www.designersrevolt.com/en/our_mission__our_products.php
    Så jag bedömer DR som klart seriöst, och det är lagligt på alla sätt.

    Svara
  9. Köpte du stolen?? Är själv sugen på att beställa!

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

