Nej nu barrikaderar jag mig

och går inte ut förän snön har smält. Räknar med att vara insnöad en sådär 4-5 månader ungefär.

Efter en halvtimmes skottning och försök att få bort den värsta snön från taket ovanför trappen är jag helt slut. Nu börjar det dessutom snöa ännu mer.

Fy för den äckliga snön! Den går ju inte ens att leka i. Molly fastnade i snöhögen och tappade en sko. Då gav vi upp och gick in. Nu tittar vi på Emil i Lönneberga och myser inne istället. Jag hoppas bara att taken inte rasar in av all snö.

Egentligen gillar jag snö eftersom den gör att allt blir ljusare och trevligare men det kan väl vara lite lagom? 2 dm sådär skulle räcka, inte 2 dm om dan flera veckor i sträck. Nu längtar jag verkligen efter vår.

snöeländet

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Mitt 2011 | Raftsjö

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

