Hemmastök

Äntligen börjar det hända saker i hallen som har varit utan golv i ett år (på grund av olika anledningar, omöjligt att hitta rörmokare och så tog vi tag i vardagsrummet i väntan på det).

Men nu när vardagsrummet är nästan färdigt (saknas lister och gardiner och så vill jag ha ett nytt matbord och stolar i vitt) och hallen börjar arta sig börjar jag drömma om köket. Tänk vad härligt att ha vitmålat i hallen, vardagsrummet och köket och ett trägolv som binder ihop allt. (Fast närmast dörren ska vi ha grå klinkers och golvvärme).

Jag har redan köket klart för mig. Det blir ett likadant som vi hade i lägenheten (Kvik Mano) med tunn bänkskiva i kompaktlaminat och infällda spottar och infälld fläkt för ett cleanare intryck. På andra sidan ett fristående mintgrönt kylskåp från Smeg.

Manokök och grön kyl

I köket ska vi bara ha en liten matplats så där vill jag ha ett litet vitt klaffbord och en pinnsoffa. På väggen vill jag ha en vit stringhylla att ställa kokböckerna på. Blir en liten mix av modernt möter 60-tal. Kommer bli kanon.

den här pinnsoffan hade passat perfekt! fast den var redan såld

Och för att jag ska kunna nå upp i köksskåpen är förstås en husmorspall ett måste.

Så älsklingen får jobba vidare medan jag inreder lite mer i mitt huvud. Nån måste ju ha koll på det kreativa liksom…

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Så gott när man har det klart för sig hur man vill ha det. När man kan se det framför sig hur det ska bli. Låter som det kommer bli ett fint kök:)

    Svara
  2. Åh, husmorspallen får mig att minnas min barndom.

    Svara
  3. Marie-Ann:
    Ja och planeringen är ju det roligaste🙂 kommer bli super när det väl blir klart

    Helen:
    Varför har de försvunnit? Jga svär varenda dag när jag inte når saker i skåpen och måste hämta en stol att stå på. Fler husmorspallar åt folket😉

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

