En härlig dag

Kortversionen för den som inte orkar läsa: man borde vara ledig oftare.

Imorse hade jag planerat att gå upp när C gick till jobbet för att hinna med lite tvättvikning och sånt men äh – vi tog sovmorgon till kvart över 9. Helt ok om ni frågar, och jag som aldrig sover så länge. Inte ens på helgerna.

Sen åt jag och tjejerna frukost och gjorde oss iordning för vår lunchdejt med Stina och Maja. Det snöade och snöade och snöade så jag pallade inte att ta vagnen och gå en bit som jag hade tänkt så vi tog bussen hela vägen.

Vi bjöds på jättegod mat och cupcakes till efterrätt. Uppskattat av både mig och barnen (som kan vara nog så kräsna ibland). Och så fick jag vuxenumgås lite, nåt jag inte är speciellt bortskämd med. Stina är gravid och har precis slutat jobba inför bebisens ankomst och jag är sjukt avis, både på bebis och ledighet. Tycker inte man hinner nånting alls på dagarna. Ska livet vara så? Jobba, sova, jobba, sova? Nä jag tycker ju inte det. Här behövs en förändring.

mumsig lunch och cupcakes


Tjejerna spelar spel

På det stora hela var det iallafall en jättetrevlig dag men efter några timmar var vi tvungna att röra på oss eftersom vi skulle hinna handla och Molly verkade vara trött. Och minsann, när vi satte oss på bussen hem vid fyra somnade lillungen .

Nu har vi käkat middag (canelloni med skink/spenat-fyllning) Molly har somnat, Lea har städat sitt rum (!) och C är klar med att lägga slingorna för golvvärme i hallen.

Slutet gott, allting gott. Nu blir det soffmys!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Stina

     /  januari 5, 2011

    Vi hade det toppenmysigt vi också! Nästa gång kör vi vuxentid med middag bara du o jag tycker jag! Kram

    Svara
  2. åh absolut, låter som en jättebra idé! du får klämma ut bebis snart så vi kan dricka vin också 😉

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

