Happier new 2011!

Ligger i soffan, dricker en härligt krämig espresso (kaffemaskinen jag fick i födelsedagspresent var bästa presenten nånsin) och tittar på när Gordon Ramsey tillagar en julkalkon som ser sjukt god ut. Och funderar på nyårslöften.

I år tänker jag inte ge några nyårslöften om att bli bättre, sluta med nån dålig vana, gå ner i vikt, träna mer eller nåt annat. Varför ska nyårslöften alltid handla om att man ska sluta med nånting, eller försaka nåt?

Nej mitt nyårslöfte för 2011 är att jag ska odla min egoism. Jag ska njuta mer, lyssna mer på vad jag tycker än vad andra tycker.

Jag ska göra fler roliga saker, älska mer, skratta mer, leka mer, vara ledig mer, ha fler härliga hotellweekends och köpa fler onödigt snygga underkläder.

Jag ska äta fler lyxiga middagar, fler chokladpraliner och helt enkelt njuta mer av allt.

Härmed utropar jag 2011 till livsnjutarnas år! Vem är med mig?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Helen

     /  januari 1, 2011

    Håller helt med och tycker att det verkar vara en löftestrend, att tänka mer på sig själv. Det sägs att vi är så ego men det verkar som om många, iaf kvinnor, ska ha mer fokus på sig själv nästa år.

    Svara
  2. jaaaa jag är med. Här har vi utropat 2011 till det ROLIGA året.

    Svara
  1. Hello 2012 | Raftsjö

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

