Borta bra men hemma bäst…

Fast ärligt talat hade jag nog inte tackat nej till en vecka till på Teneriffa. Lite värme, sol och bara att slippa städa gör underverk kan jag lova. Nu är jag gladare, lugnare och mer energisk än jag varit på flera månader tror jag.

Veckan har bestått av kaffe på balkongen, hotellfrukostar, sakta lufsande fram och tillbaka längs strandpromenaden. Bad i massor (i uppvärmda hotellpoolen, vi tyckte vågorna var för höga för barnen) restaurangmiddagar och den underhållande trubaduren Sergio som inte kunde ett ord engelska men ändå gav sig på både Abba och Elvis.

Om jag skulle vinna en massa miljoner på lotto (som jag iofs aldrig spelar så chansen är ju obefintlig) så skulle jag ha semester jämt. Jag skulle alltid gå omkring i flipflops, äta glass, simma i poolen, springa på strandpromenaden, läsa böcker och umgås med mina sköna ungar. Jag tror inte ett dugg på folk som säger att de inte skulle ändra på nånting om de blev ekonomiskt oberoende.  Iofs är det skönt att komma hem, sova i sin egen säng och se ikapp fabvoritprogrammen på tv. Men ändå…

Semester is the shit


Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Det verkar ju onekligen ganska najs. Precis lagom att åka nu i bitande kylan också!

    Jag tror att om jag vann sisådär hundra millar skulle jag nog börja med att ta semester, och sedan jobba lite lagom, med det jag vill, för den sociala biten och för att ha något ”vettigt” att göra på dagarna, men kanske att vi skulle åka på semester oftare. Ha snålare bil, bygga eget miljövänligt hus…. och sånt.

    kram!

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

