Styrketränat

Frågade efter styrketränignsövningar för nybörjare på twitter och fick jättebra tips av en vän som verkligen kan det där med styrketräning.

Så idag har jag för första gången (undantaget något instruktionspass för hundra år sen) kört styrka själv i gymmet. Det blev ben, lite rygg och mage och så löpband för uppvärmning och crosstrainer för nedvarvning.

Planen är att börja så smått och öka mer och mer. Jag kan inte påstå att jag älskar styrketräning, jag känner mig obekväm med maskinerna och framför allt med de andra människorna i gymmet.

När jag tränar vill jag svettas och frusta och stånka men det känns lite jobbigt att göra det när andra tittar på och inte stånkar och frustar själva ha ha. Det är väl en övningssak.

Jag vet iallafall att man KAN lära sig att gilla saker som man inte tror är ens egen grej. För 10 år sedan hade jag aldrig tränat. Jag var en sån där som verkligen avskydde jympa och aldrig i mitt liv trodde att jag skulle tycka det var kul att träna. När jag fick mitt första barn började jag träna för att gå ner i vikt och efter ett tag älskade jag det! Jag började med gruppträning – aerobics, body pump och body combat och fortsatte med spinning som jag fullkomligen älskar.

Och nu har turen kommit till styrketräning. Jag funderar allvarligt på att anlita en PT som kan visa mig hur jag ska göra och framförallt hur det ska kännas. Kanske när jag får skattepengarna?

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. PT = det externa samvetet
    De flesta behöver ett externt samvete och kan PT:n få en att träna mer och på rätt sätt så lär man bli piggare och må bättre och då kan det säkert vara värt pengarna.

    Impad av att du tränar när jag sitter här hemma och undrar var kvällen tog vägen 🙂

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

