Långsamheten

Idag jobbar jag hemifrån. Molly är sjuk med feber och krupphosta, men jag hade en del att skriva och fixa så det fick bli hemmajobb. Och hon har mest sovit hela dan så jag har fått mycket gjort, i min egen takt utan att bli störd

.

Jag gillar att jobba hemifrån ibland. Särskilt när jag har mycket som måste skrivas, jag tycker om det tysta, långsamheten, att kunna tänka klart mina tankar utan att hela tiden bli avbruten av mejl, eller prat, mitt eget eller kollegors. Jag trivs ganska bra med tystnaden.

Just nu sitter jag i sängen och jobbar. Molly ligger bredvid och snusar. Jag ska väcka henne så att vi om ett tag kan gå och hämta storasyster i skolan. Men hon är så fin där hon ligger att jag nästan inte vill att hon ska vakna. Ibland blir man förundrad. Över hur man har lyckats skapa något så perfekt. Mina barn är nog det bästa jag gjort. Nånsin.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

