Jag behöver ett mål

Jag gillar att träna. Faktiskt så skulle jag kunna påstå att jag älskar att träna. Hade jag all tid och alla pengar i världen skulle jag kunna träna hela dagarna, bara för att jag tycker det är skönt och härligt.

Men nu har jag inte riktigt all tid och alla pengar i världen och det är det som ställer till det för mig.

För visst skulle jag kunna prioritera att träna fem gånger i veckan men i förhållande till att umgås med mina barn och diska, städa, tvätta och allt sånt som faktiskt måste göras känns prioritering av träning – bara för att jag tycker det är kul – som en lyxgrej. Lite som att prioritera ansiktsbehandlingar framför mat liksom.

Alltså behöver jag ett mål, för om jag har ett mål tränar jag inte bara för mitt eget nöjes skull utan för att bevisa något. Därför ska jag skaffa ett mål, så att jag kan rättfärdiga min lustfyllda träning för mig själv.

Fast visst låter det knäppt…

 

En mage som Sanna Kallur, kan det vara ett mål tro?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Näe, mål är viktigt. I det mesta man gör. Det blir enklare att fokusera då. Det är också då man kan se om man verkligen vill. Det gäller att fundera på varför. Vet man inte varför så uppnår man sällan målet. Detta diskuterade jag på en WIP-nätverksträff för några veckor sedan och jag tror att målen hjälper oss. Att hitta rätt mål kan ju göra att man dissar andra mindre viktiga. För att hitta målet och varför är ett tips att fundera på hur man ska må, känna sig, se ut när man har nått målet. Visualisera helt enkelt. Och magrutor som Kallur, varför inte?

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

