Träningsvärk

Längesen jag skrev, den sista veckan har varit lite hektisk och det har bara blivit ett träningspass. Det var ett pass Body Combat igår och idag har jag faktiskt lite träningsvärk i axlar och rumpa känns skönt.  Den vanliga combat-instruktören var sjuk och vi fick ha en vikarie som jag inte tyckte var så jättebra. Hon envisades med att köra alla låtar i ett rasande tempo. Jag tycker det är svårt att få till tekniken och kraften i slagen när det går för fort så jag hade föredragit liiiite långsammare.

Mitt under passet drabbades jag av samma läskiga känsla som under spinningen för några veckor sen. Det svartnade för ögonen och det kändes som om jag skulle svimma. Jag hade ätit frukost ca 1,5 h innan så det lär inte ha varit energibrist men kanske för lite vätska? Det är obehagligt iallafall så jag får se till att äta och dricka ordentligt innan varje pass och hoppas det hjälper.

Så till nästa veckas träningsupplägg. Eftersom jag har svårt att planera in gruppträningspass på fasta tider (det är ju alltid nåt som kommer i vägen!) så ska jag testa gymmet på egen hand tänkte jag. Måste få till en bra rutin när det gäller styrketräningen (som jag tycker är tråkigare än konditionen) eftersom jag måste bygga mer muskler. Då tror jag att kortare pass (en halvtimme) men oftare skulle passa bra in i min vardag.

Nu ska jag försöka hitta övningar till ett bra program

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

