Sälj din själ till Findus

Findus har just nu en kampanj där de bjuder sina facebookvänner på en gratis ugnsrätt. Ett grepp som verkar bli vanligare och vanligare hos företag i sociala medier.

Men det räcker inte med att gilla företaget på facebook för att få gratismaten. För att fylla i formuläret (där du behöver ange såväl namn som adress) måste du först gilla Findus på facebook och sen logga in med facebook connect. De vill också ha medgivande att de får publicera meddelanden på din logg och ha tillgång till alla dina uppgifter.

Dessutom funkar appen inte friktionsfritt vilket betyder att du får ett meddelande ”något gick fel, försök igen” och för varje försök postas ett (spam)meddelande från Findus på din logg.

Min lilla reflektion är,  kan företag verkligen begära tillgång till hur många uppgifter som helst utan att det står i proportion till erbjudandet?

Sälj din själ till Findus – få en pastagratäng

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

%d bloggare gillar detta: