Jag kan bara vara den jag är

Jag tror att jag har bloggat om det förut – nu gör jag det igen.

Jag är inget jävla varumärke!

Och jag ogillar verkligen själva ordet ”personligt varumärke” som om det skulle kunna gå att vara personlig och samtidigt ett varumärke. Vad är det för jävla bullshit? 

Hej, jag är reklamare, jag gillar att göra reklam, så nu gör jag reklam för mig själv. Jag är menlös, opersonlig, ser ut som en Kendocka och har en hjärna full med ull. Nämde jag att jag gillar får?

Jag säljer inte mig själv, varken dyrt eller billigt. Mina ord är mina men kan läsas och tolkas av vem som nu känner att de vill läsa mitt svammel. Som underrubrik på min förra blogg ”liten och ettrig” hade jag tidigare ”integritet kan inte köpas”. Det står jag fortfarande för, men integritet kan uppenbarligen säljas. Faktum är att jag fortfarande är liten och ettrig, jag är fortfarande argbuggen.

Och vet ni – jag gillar mig själv mer när jag är arg. Jag gillar att tycka och tänka – att ta ställning för saker som jag brinner för även om det är ogenomtänkt och jag kanske ångrar saker efteråt. That´s me – eller det är mitt varumärke om ni så vill.

Jag vet att det jag skriver och säger och gör kan uppfattas på olika sätt av olika människor som jag känner eller inte känner. Men för mig är det ok, det är upp till den som läser att tolka det jag skriver och jag tänker inte censurera mig själv för att passa bättre in i olika människors världsbild. Jag gillar när människor tänker olika och jag blir bara glad om jag får kommentarer från oliktänkare eftersom kommentarer är enda sättet att öppna för en dialog och diskussion. Tycker eller tänker du något om det jag skriver? Kommentera då! Ta det inte på omvägar. Det är så fult, och så fånigt så jag inte vet vad jag ska säga.

Jag skriver om allt. Eller klart jag inte skriver företagshemligheter på nätet, fuck, jag skriver ju inte ens ut vart jag jobbar även om jag kanske hade tyckt att det hade varit en bra idé att låta medarbetarna agera ambassadörer för den produkt de jobbar med (och faktiskt tycker är bra!) men det gör jag inte. Dessutom har jag en disclaimer (kan läsas här under om mig) där jag dyrt och heligt lovar att allt innehåll i bloggen står för mig och ingen annan.

Så jag är ledsen men jag är inget varumärke, kommer aldrig bli ett varumärke. Att jag kommer sälja mig själv som varumärke är lika troligt som att jag kommer börja klä mig i dräkt eller rösta på fittmoderaterna. Jag är som jag är och jag skriver som jag skriver för att det är jag. Även om det skulle innebära att någon arbetsgivare inte vill ha mig eller att vissa människor ser mig som en kuf och idiot. Sorry, men jag orkar faktiskt inte göra mig till för att bli omtyckt.

Så varför skrev jag den här texten? Jag vet inte. Kanske för att jag precis har börjat hitta mig själv efter många års mental och känslomässig frånvaro (gå tillbaka och läs mina texter från 2006 och jämför med den senaste tidens inredningsdravel) . Jag har hittat vad det är jag går igång på, vad det är jag känner för och jag har fan slutat be om ursäkt.

/ Argbuggen

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Jag gillar att du skriver om allt, även om jag själv är mer restriktiv. Jag gillar att det i mitt twitterflöde finns allt från någons vardagsbekymmer till intressanta länkar som hjälper mig i jobbet. Det är trist med de som bara delar jobbrelaterade grejor tycker jag. Väljer man som du, att skriva om det som berör dig, finns det givetvis risk att man trampar någon på tårna eller visar sig ha en åsikt som andra inte gillar men å andra sidan är det ju ditt val som vi andra ska acceptera och respektera. Så kör på Anna och skriv om sånt som du går igång på.

    Svara
  2. Välkommen tillbaka, Argbuggen!

    Svara
  3. Idag önskar jag att jag kunde vara mer som du. Håller på att gå under och vill bara skrika ut det men enda platsen jag kunde göra det var här😦

    Svara
  4. Helen: du kan ”rasa” lite här om du vill😉 det är ganska befriande faktiskt. Men total öppenhet har både fördelar och nackdelar. Mest nackdelar tror jag

    Svara
  1. Tweets that mention Jag kan bara vara den jag är « Raftsjö -- Topsy.com

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

