Dagens fråga

Den kreativa processen. Hur fungerar den egentligen?

Enligt många så finns det inget sånt som kreativitet, det är bara att sätta sig ner och jobba hårt och bestämt mot ett mål. Och jag kan hålla med till viss del. Å andra sidan så kommer mina allra bästa idéer ofta när jag gör något helt annat än försöker komma på en bra idé. När jag diskar, viker tvätt, eller joggar.

På sista tiden har jag känt mig omotiverad och allt annat än kreativ på jobbet. Så är jag hemma och vabbar och får plötsligt hur mycket inspiration som helst.

Så min fråga är, hur skapar man förutsättningar för kreativitet på jobbet?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

