3 steg till ett bättre liv

Är man inte riktigt nöjd måste man förändra något. Här är mina 3 steg till ett bättre liv

  1. Undvika glädjetjuvar. Jag har ingen stor ungängeskrets men jag väljer att umgås med människor som ger mer energi än de tar. Sådana man blir glad av att umgås med. Min tid är för dyrbar för att slösa på människor som är elaka och osympatiska.
  2. Prioritera mig själv. Ta mig tid att träna, träffa vänner, umgås eller göra andra saker som ger mig glädje, ork och energi.
  3. Säga nej till sådant jag inte vill/kan/orkar göra. Jag vill inte tillbringa min tid med att leva efter andras förväntningar.
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Låter som en bra strategi. Något att ta till sig för de flesta. 🙂

    Svara
  2. Kunde inte sagt det bättre själv!

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

