Höstmys

Sitter på tåget på väg till jobbet. Idag känns det som höst trots att solen skiner från en klarblå himmel. Sommarvärmen är borta och i skuggorna lurar kylan.
Idag börjar hösten.

Storan är lämnad i skolan, lillan är hemma med pappan i årets första dagisförkylning, själv går jag igenom min lägesrapport till chefen som är tillbaka efter semestern. Vad har jag åstadkommit under sommaren och vad kan göras bättre?

Hösten är för mig alltid en nystart, det är då man rensar ut det gamla, köper nya skor och kommer till jobbet med nya förväntningar. Jag antar att det har att göra med alla de höstterminsstarter jag varit med om. För mig har det alltid inneburit något positivt och den känslan återkommer varje år i slutet av augusti.

Det som har varit har varit och nu börjar vi om, lite lättare, lite bättre, positivt. Jag hoppas jag kan hålla fast vid den känslan fram till nyår, då börjar nästa fas.

Så på med koftan, nu är det höst!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Jag håller med din kring hösttankarna!

    Svara
  1. Augusti – en höstmånad? | Heidi's News
  2. Tweets that mention Höstmys « Raftsjö -- Topsy.com

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

