Skynda långsamt

Dagens löptur var skön men varm och jag har lyckats hitta ett tempo som jag gillar och nu när jag fixar 6 min per km är nästa mål att orka springa en mil.

Problemet är bara att jag springer på lite för fort och just nu känns det som om jag aldrig kommer orka springa ett steg längre än 5 kilometer (om jag inte kör intervaller). Så nästa mission blir att springa långsamt och längre.

Men långsam ingår inte riktigt i min livsfilosofi. Jag vill göra saker så snabbt jag bara kan, men ska jag orka springa en mil får jag väl inse att skynda långsamt är ett smartare drag.

jag efter en 5 kilometersrunda i värme

Wish me luck!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. fast det går fortare att springa långsamt än att gå snabbt. Så tänker jag och då känns det okej att springa långsamt! tids nog kan du även springa långt och fort!

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

