Arg så jag kokar

Mitt nya harmoniska jag är ett minne blott, tror jag behöver en lång och jobbig löprunda för att bli av med alla aggressioner.

Problemet är – som vanligt – min icke tänkande mor som har lovat vara barnvakt åt våra barn i en vecka så att vi kan få renovera lite hemma i lugn och ro (svårt att göra med en hyperaktiv tvååring hemma). Både jag och barnen har sett fram emot semestern hos mormor länge.

Så visar det sig (såklart) att inte bara mina barn utan även min brorson (som i princip är halvtidsboende hos mina föräldrar) ska vara hos dem den veckan eftersom hans lata jävla föräldrar ska åka en vecka till Grekland och självklart inte kan ha med sig sitt enda barn, för då kan man ju inte festa och supa hur mycket man vill.

Att de var på Peace and Love för bara några veckor sedan verkar inte ha nån inverkan på festlusten. Ibland undrar jag om de faktiskt inte kan ta hand om sitt barn eftersom han har mer eller mindre bott hos mina föräldrar varje gång vi hälsat på. De brukar även låta honom sova hos sig på helgerna så att min bror och hans tjej ska få ”sova ut”. Väx upp! Själv var det ungefär 7 år sen jag sov ut sist – just sayin.

Så nu ska min mamma passa en sjuåring, en fyraåring och en tvååring i en vecka och jag kommer vara sjuk av oro för att nånting ska hända Molly då man inte kan lämna henne utom synhåll en sekund utan att hon försvinner och jag vet att mina föräldrar inte är vana vid henne.

Tack så jävla mycket!

Är det för mycket begärt att mina barn ska få all uppmärksamhet den enda vecka på året vi faktiskt lyckas få barnvakt?

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Åh vad jag kan stämma in i ditt inlägg och faktiskt ärligt säga att jag FÖRSTÅR hur du känner dig!
    Genomsurt, på riktigt, men att det ska vara så förbannt svårt för vissa föräldrar, och barn, att växa upp, och LÅTA växa upp. *sympatimorra*

    Svara
  2. När jag var liten hade mina föräldrar en fyrkantig ”hage” som de placerade mig i då jag ibland ville ranta iväg. Utom synhåll såklart. Kanske vore det något att införskaffa? Eller bind barnen helt enkelt, vid ett träd tex. 🙂 (skämt)

    Svara
  3. Jag tror just ”lekhagar” blivit förbjudna i Sverige. Både på gott och ont. ;p

    Svara
    • tyvärr tror jag inte att vår lilla tvååring skulle finna sig i att stanna i en lekhage, möjligen om det var tak på men då får man väl kalla det bur 😉

      Svara
  4. Mitt förslag: Köp en greklandsresa åt brorsbarnet. Det blir en kul överraskning för föräldrarna att få lite kvalitetstid med sitt barn på semestern. 😉

    Svara
    • ha ha, tanken har faktiskt slagit mig 😉 måste bara luska ut vilket hotell de ska bo på

      Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

