Längtar efter mitt nya kök

Det börjar verkligen bli dags att byta ut vårt kök som är renoverat nån gång i början på 90-talet med hiskeliga björkluckor från Ikea och kräkgrön tapet.

Det går väl iofs att leva med men nu börjar vitvarorna ge med sig. Diskmaskinen har redan givit upp och nu börjar även kylskåpet sjunga på sista versen. Trots att vi har satt på så lite kyla som möjligt är det så kallt att både mjölken och grönsakerna fryser, inte speciellt praktiskt – fast ölen blir ju fantastiskt god.

Nu håller vi på och renoverar vardagsrum och hall men nästa projekt måste verkligen bli köket.

Jag tänker mig vitt, modernt men ändå lite rustikt, kanske lite rufft, och mycket skandinaviskt.

Det här köket hittade jag i Sköna hem, sjukt snyggt med de infällda handtagen! Liknande har jag sett på Hem- och Villamässan från New Kitchen

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

