Hoppas det håller i sig

Den här bedövande värmen som gör att man blir långsam och slö och inte orkar tänka klart. Som förenar folk i oändliga klagosånger om icke-fungerande air condition och får oss att tävla i hur varmt vi har det redan klockan 7 på morgonen!
Jag älskar det.
Jag älskar det faktum att det är för varmt för att kunna se chict sval ut och att man kan besöka uteserveringen i flipflops. Det är ju så varmt så inte ens Ribbing skulle orka bry sig om att klaga på semestersvenskens bristande stil.
All coolness och cred rinner bort i takt med att solen bränner tills parasollborden blir hårdvaluta. Nu är det de enkla behoven som styr. Skugga. Vatten. En kall öl.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Lite ledsen över att jag missar hettan i Stockholm.

    Svara
  2. Jag älskar hettan. Jag älskar att jag spenderar dagarna i bikini och flipflops, kanske att jag slänger på shorts och linne eller en slapp klänning ute bland folk. Jag behöver aldrig mer vinter eller temperaturer under 25 grader.

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

