Vilket varumärke är jag?

Vad är det som gör att vi är beredda att betala dubbelt så mycket  för ett par skor bara för att det sitter ett Nike-märke på dem? eller tvärtom, inte vill köpa ett par snygga skor för att de säljs av ”fel” affär?

Jag tänkte på det idag när jag var inne på Kappahl. Jag handlar nästan aldrig på Kappahl, faktum är att jag nästan skäms för att gå in på Kappahl, det är verkligen inte min affär. Kappahl är en sån där affär där de har fula byxor med ställbar resår i midjan och stora oformliga tanttröjor.

Och ändå hittade jag en snygg väska där i förra veckan, och ett jättegulligt randigt linne (det var för linnet jag var där idag) och idag handlade jag på mig en supersöt tunika för bara 149 kr. Och dessutom handlade jag en riktigt snygg sommarklänning där förra året som har blivit en av mina favoriter. När jag tänker efter så är alla de (få) saker jag handlat på Kappahl riktiga favoritplagg i bra kvalitet. Och deras underkläder är riktigt bra.

Det var ju bara det där med att Kappahl inte är min affär.  Jag är mer en Nike eller h&m-tjej trots att de flesta av mina h&m-inköp krymper, går sönder och  hamnar i sopkorgen efter bara några tvättar. (Och med tanke på hur ofta jag handlar h&m blir det en ganska stor omsättning på kläder).

Men medan h&m är ungt och kaxigt (jag vill gärna vara ung och kaxig) och Nike trendig och sportig (jag med!)  är Kappahl gammal, överviktig och pensionerad (och det är ju det sista jag vill vara), precis som Lindex var för några år sedan. Kanske kan de ändra på det, för egentligen är det ju inte produkterna det är fel på. Jag vill bara inte vara Kappahl.

Vilket varumärke är du?

min nya Kappahl-tunika

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Jag vill vara Apple.

    Svara
    • Jag är mer typ… Öppen källkod😀 Jag kan mycket väl tänka mig att betala en tusenlapp eller två för ett par bra skor eller en jacka(om jag nu haft pengarna vill säga ;P). Kvalitétsmässigt bra dårå. Märket spelar bara roll när det gäller sneakers, då måste man ha de tuffaste!😀
      I övrigt ändrar jag ändå smak så pass ofta att H&M, Gina Tricot m fl är lagomt för både plånbok, kvalitetsnivå och psyket.😀

      Svara
      • Anna

         /  juli 6, 2010

        kvalitet är viktigt, men när det väl gäller är jag ganska snål. Köper hellre tre halvkassa jackor på h&m än en hållbar i typ sportaffären

    • Anna

       /  juli 6, 2010

      ja apple är det nog många som vill vara😉

      Svara
  2. Riktigt bra skrivet. Min man spottar på mina adidaskläder, han är nike om han var ett varumärke. Jag är yumi och monki🙂

    Tänk ändå att lindex har lyckats ta sig ut ur den dåliga statusen.

    Svara
  3. Fin tunika btw.

    Svara
  4. Så bra skrivet! Kappahl vill INTE jag heller vara, men ändå så kommer min bästa kjol därifrån..
    Jag är nog hellre en H&M eller MQ.
    /Carro (föräldraledig på jobbet)

    Svara
  1. Tweets that mention Vilket varumärke är jag? « Argbuggen -- Topsy.com

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

