Önskar jag vore singel

Nästa singel som beklagar sig över hur tråkigt det är att vara själv får gärna låna mina mockasiner en dag.

Jag förstår inte hur folk som har mer än typ noll barn orkar? Särskilt de som har flera under säg tre år. Om barn föddes som tvååringar tror jag inte att så många skulle ha mer än ett faktiskt.

Sedan jag kom hem från jobbet har jag sprungit runt som en galning utan att få något gjort. Disken står i högar på diskbänken, damråttorna virvlar runt och leksaker samsas med skitiga strumpor om golvutrymmet. Alla de timmar jag spenderat hemma sedan jag kom från jobbet har nämligen gått åt till att 1. plocka undan saker som Molly rivit ut ur skåp, lådor, skohyllor mm 2. Städa upp utspilld mjölk, mat som avsiktligt kastats på golvet 3. Springa runt och jaga efter en storskrattande Molly som till varje pris ska besöka varenda granne i radhusområdet 4. trösta en storgråtande Molly som ramlat/hoppat/blivit tillsagd/inte får som hon vill. Dessutom lyckades hon hitta påsen med gammalt grillkol och hällde den över sig och favoritgosedjuret på altanen.

Nu är hon duschad och nattad och har fått välling men lugnet kommer förmodligen bara sträcka sig till någonstans runt 00-tiden då hon kommer vakna av en mardröm och vägra somna om utan måste sova mellan mig och sambon i sängen vilket kommer resultera i att båda två får sova på varsin kant och vakna helt slut av trötthet klockan sex i morgon.

Att jobba är rena semestern.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Oj vad träffande det var.

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

