Jag vill ha kärlek och respekt

På jobbet!

Hur svårt kan det vara egentligen? Ett jobb är ju faktiskt nästan samma sak som ett förhållande. Jobbet är förmodligen den plats där vi spenderar den mesta av vår tid (sad but true) och jobbet tar en himla massa energi och engagemang i anspråk. Då är väl det minsta man kan begära att man får något tillbaka?

Just nu är jag beredd att göra slut med mitt jobb, det har blivit som ett dåligt förhållande. Och det värsta är att jag fortfarande kan se de bra sidorna. Jag gillar mina arbetsuppgifter och mina kollegor och min avdelning men that´s it. Det är inte ok att gå och känna sig motarbetad och misstänkliggjord att helt sakna mål och riktning.

Jag skulle kunna vara världens bästa anställda om jag bara fick chansen att jobba med ett företag där jag känner mig hemma i värderingarna och prioriteringarna.

För att jag inte ska hamna i samma dåliga-förhållande-fälla igen gör jag nu en kravlista inför mitt dejtande med nya företag.

Jag vill jobba på ett företag som..

  1. Ger mig kärlek och respekt, för att jag ska kunna älska dig måste du älska mig
  2. Har konkreta mål och följer upp de mål som finns
  3. Ger sina anställda klara ansvar och befogenheter och faktiskt litar på att de lever upp till de krav som ställs
  4. Anordnar roliga events, bjuder på frukost och fredagsöl

Dessutom vore det trevligt med städhjälp som löneförmån, då skulle jag kunna jobba ännu bättre😉 men först och främst, kärlek och respekt!

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

