Små, små, små steg mot drömkroppen?

Åh jag måste verkligen ta mig i kragen och börja bli lite sundare nu, jag vet precis hur jag ska (och inte) ska göra, svårigheten är att faktiskt göra det också. Men det börjar verkligen bli dags för en livsstilsförändring.

Jag äter för mycket skräp, tränar för lite, stressar för mycket och sover för lite. Jag vet att jag borde ta små små steg i taget men jag vill ju ha en rivstart! Otålig som jag är vill jag att det ska gå fort. Men nu ska jag sätta små mål som jag måste hålla.

Målet för den här veckan blir då att 1. äta mellanmål varje dag (jag är dålig på att äta regelbundet) och 2. träna två gånger den här veckan

Hur svårt kan det va?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Hej!
    Jag såg din kommentar till ”Mitt liv”. Jag medhåller att det är svårt att hålla sig ifrån små chokladbitar o dyl när livet är stressigt. ”Tyvärr” finns ju ingen genvägar. Det är ”bara” att bestämma sig.

    Mitt tips att bryta dåliga vanor (sötsaker när blodsockret sjunker. Ofta …) är att ta sig iväg för träning eller bara en liten promenad. FLYTTA FOKUS helt enkelt.
    Relativt snart blir träning (promenaderna) en vana och sötsuget minskar drastiskt.

    TVINGA DIG SJÄLV att ta en frukt istället vid varje sötsug. Det är ju bara en väldigt dålig vana att ta till sötsaker istället för något nyttigare. Den måste brytas.

    På Mamas gamla bloggportal var vi några stycken som bestämde oss för något vi kallade ”RIVSTART 2010”. Jag har haft svackor men har i grunden en glädje i att träna och VET att jag mår bäst när jag gör det. Så jag gör det faktiskt. Nu (med heltidsjobb, normalt deltidsarbetar jag, och gravid – v 23, 3e barnet) så orkar/hinner jag inte träna mer än två dagar i veckan. Men jag nöjer mig med det. Och kämpar för att skippa sötsakerna i veckorna (måndag-torsdag) .

    Lycka till!!

    Svara
  2. livsnjutaren

     /  juni 1, 2010

    Åh tack för peppet! Det behöver jag verkligen🙂
    Jag gillar ju egentligen att träna och vet att jag mår mycket bättre när jag verkligen tar mig tid och gör det, men det är lätt att prioritera bort träningen när det är så mycket annat som ”måste” göras. Jag får ta och bli lite mer ego helt enkelt… och så ta tag i de där ovanorna😉

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

