Två sanningar

  1. Tvååringar kan vara underbarast i världen!
  2. Tvååringar kan vara jobbigast i världen!

Idag har jag fått smakprov på båda varianterna. Kom hem och möttes av underbara kramar och pussar, både av tvååringen och sjuåringen. Minstingen var på ett strålande humör och skrattade och pratade och utstötte ett lyckovrål av typen ”maaaamma!” så fort jag visade mig innanför dörren.

Efter middag var ljudet ett annat. Jag råkade nämligen slänga en tokskitig ”Macka Packa” i tvättmaskinen och sen var det ingen hejd på gråten och tårarna. Den mjuka lilla kroppen förvandlades till en mask som varken gick att klä på pyjamas eller borsta tänderna på, som tur var somnade hon av ren utmattning alldeles nyss.

Jag tror hon var trött…

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

