En döende stad

I natt när jag inte kunde sova satt jag och kollade lite på youtube och fastnade för videoklipp från Detroit, och jag blev faktiskt lite chockad, även om jag i teorin visste att det är den stad som drabbats kanske hårdast av finanskrisen och följande lågkonjunktur.

Hur är det möjligt att en en gång stor amerikansk industristad har kunnat bli så övergiven och märkt av förfall?

Jag delar med mig av några klipp. I det här nyhetsinslaget sägs att Detroit har gått från en 2 miljonersstad till hem för 800 000 människor och att hus säljs för en dollar. Lite skrämmande att se faktiskt.

och så en liten tur runt Detroits ghetto

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

