På bloggfronten intet nytt

Det händer inte så mycket för tillfället. Varit hemma två dar och vabbat med en Molly som är ständigt sjuk känns det som. Hon väckte oss i måndags natt med ett kruppanfall. ner till vårdcentralen tidigt på tisdag, andas adrenalin, ta blodprov och hämta två sorters hostmedicin.

Inget farligt var det dock, bara den där eländiga förkylningen som aldrig går över, slem i luftvägarna och så lite krupp på det. Febern hon hade igår verkar ha gått över nu och först hade jag tänkt åka och jobba imorgon men hon får vara hemma en dag till ändå. Jag vill verkligen att hon blir frisk nu innan vi ska åka. Och jag tänker mota bort det dåliga samvetet som säger att jag borde jobba för älsklingen har massor att göra på sitt jobb och jag sitter inte i skiten. Även om det kommer kännas i plånboken med alla VABdagar nästa gång jag får lön.

Just nu är det det här jag längtar efter…

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

