Lite motvals

Jag har varit en kritiker så länge jag kan minnas. Jag vet inte varför men jag har liksom en defekt som visar sig i att jag tvångsmässigt måste ifrågasätta allt. Jag har svårt för auktoriteter, hierarkier och ibland känner jag mig som ett litet barn som ständigt ställer mig frågan varför? Jag tycker inte om kollektiva beslut och skulle vi ha en dresscode på jobbet som förbjuder jeans t ex skulle jag nog känna mig tvungen att gå till jobbet i jeans.

Ibland tror jag att livet skulle vara enklare om man bara kunde anpassa sig lite bättre. Fast det skulle nog vara tråkigare också.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Haha, var det jag som skrev det?

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

