Helt slut

Att jobba är rena rama semestern mot att vårda sjukt barn. Jag har inget minne av att storasyster var såhär aktiv. Kanske är minnet något selektivt… så att man ska skaffa fler barn menar jag.

Trots sin förkylning och allmänna hängighet har trollet lyckats stöka till i förmodligen varje vrå av huset. Men nu sover hon så jag pustar ut och skiter i disken. Istället sätter jag mig och försöker bota huvudvärken med kaffe (intravenöst tack!) och halsar bubbelvatten direkt ur flaskan. Snart är älsklingen och stortjejen hemma men innan dess ska jag nog hinna plöja några huskataloger…

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Å en till som undrar hur det går till när huset ser ut som ett bombnedslag efter vab. Har mina aningar, så fort jag försöker göra nån nytta så blir det gnäll, första dagarna när dom ligger däckade i feber, så passar man på att slappa å gosa, sen så får man inget göra, för då blir det gnäll, nu längtar man till jobbet!😉 Söt liten tjej, vilket charmigt leende!

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

