Ännu en VAB-dag

Det började igår vid läggdags med en liten trött, varm tjej som skrek så fort hon lade huvudet på kudden. Nu är hon snorig och febrig och vill fortfarande inte ligga ner. Det blev en lång lång natt med mycket gråt och en del slummer däremellan.

Jag misstänker öroninflammation (igen). 13:40 har vi en akuttid på vårdcentralen. Förhoppningsvis är det bara snoret som täpper till och gör att det trycker i öronen.
Jag börjar bli riktigt riktigt trött på alla de här sjukdomarna som aldrig tar slut. Nog för att Molly är liten och att det i princip bara är 1-2-åringar på dagis men så här ofta ska hon väl inte behöva bli sjuk?? Hon hinner ju knappt bli frisk förän det är dags igen.
Jag misstänker att dåliga rutiner på dagis är en del av förklaringen. Och nu sitter jag och drömmer om ur- och skur-dagis med mycket utevistelse och friluftsliv. Tyvärr ligger närmaste ur-och skur alldeles för långt bort och dessutom är det ett föräldrakooperativ. Men drömma går ju…
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Jag drömde också om ur och skur när vi tittade runt till Nova. Men det verkar inte finnas i kommunen alls. Möjligen långt ute i skogen åt fel håll men inte i närheten. Det borde öppnas fler såna! Det finns några på Novas förskola som också är sjuka hela tiden och jämt är det någon lapp på dörren där det står vilken sjukdom som härjar just nu. Fast hygienen är nog rätt så god hos oss tror jag. Nog bara just de barnen som har otur och blir sjuka heela tiden. Lycka var februari då jag bara hade en enda vab-dag (och jonas kanske tre-fyra). LÅngfriska!🙂

    Svara

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

