Lära sig av barn

Idag har jag tillbringat flera timmar fram och tillbaka på pendeln. I morse var det nämligen pendeltågskaos (det hade snöat lite så vem är förvånad?) och två inställda tåg och en försening senare var jag äntligen på väg till jobbet (45 minuter sen) sen fick jag byta till tuben vid centralen eftersom det var nåt fel och tågen inte gick mellan centralen och sundbyberg.

En timme senare än vanligt trillade jag in på jobbet…

När jag hade hunnit sätta mig ner, starta datorn och läst igenom mejlskörden (och faktiskt åtgärda några supportärenden) ringde dagis. Diarrékaos och misstänkt magsjuka. Bara att pallra sig hemåt igen då… med tunnelbana och pendeltåg som går i halvtimmestrafik.

En och en halv timme senare hämtade jag stackars sjuklingen på dagis

När vi kom ut från dagis snöade det gigantiska stora snöflingor och det enda lilla älsklingen sa var ”wow! titta!”Det fick mig att tänka till lite. Tänk om man kunde leva lite mer i nuet istället för att oroa sig eller stressa upp sig över det ena eller det andra.

Så inspirerad av min underbara dotter väljer jag att se det som är bra idag. Här är dagens tre bästa:

1) jag får spendera en bonusdag med min lilltjej
2) jag har inga jätteviktiga möten eller andra deadlines och kan alltså ägna mig åt disken och tvätten som jag har försummat
3) jag slipper åka pendeltåg imorgon!

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

