Orka!

Jag orkar inte just nu.

Inget speciellt sådär men det känns som om tillvaron är mot mig, lite mest hela tiden.
Och jag vet, jag ska inte klaga, jag har kärlek och fina barn och hus och hälsan men ändå…
Jag tänker klaga lite bara för att… sen ska jag ta en tupplur och när jag har gjort det ska jag diska och tvätta och ta en dusch och så kommer det kännas bra igen.
Den här veckan har hela familjen haft vinterkräkan i omgångar. Igår var det jag och Lea som drabbades. Den var smärtsam med kortvarig och imorgon komer vi nog återgå till jobb och skola.
I morse körde älsklingen fast med bilen eftersom kommunen inte orkat ploga gatan vi bor på (nu för en timme sen var de här ungefär) vilket ledde till att vi stod i en halvtimme i morse och försökte skotta loss och putta iväg bilen. Till slut gick det.
Bar Molly 12-kilos klumpen till dagis genom 3 dm snö. Pulsade tillbaka, förbi bageriet för att köpa bröd bara för att inse att vi inte hade mjölk till kaffet, fick således pulsa ut igen upp till centrum för att inhandla mjölk.
Kl 11 ringer dagis, i upplösningstillstånd. Molly har druckit yes med sugrör och måste åka in till akuten. Ringer älsklingen som har bilen och får köra oss till Huddinge. Pulsar ut igen (fortfarande oplogat) och hämtar barnet, som ser ut att må alldeles utmärkt och det visar sig att hon har slurpat i sig max en liten klunk diskmedel utspätt med vatten.
Vi åkte inte till akuten… med tanke på vad som antagligen finns där idag, benbrott, vinterkräksjuka och influensa så kändes det bättre att stanna hemma.
Så, nu har jag gnällt. Imorgon är en ny dag. När jag kommit hem från jobbet ska jag tända brasan och öppna rödvinet.
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

