Påtvingad stillhet

Ligger i soffan med laptopen på magen. Idag ägnar jag mig åt påtvingad stillhet. Helt enkelt eftersom jag måste kräkas eller göra andra saker om jag råkar röra på mig för mycket.

Så idag har jag faktiskt tittat på hela efter 10 med Malou, utan att röra fjärrkontrollen och ens zappa under reklamen.
En ovanlig upplevelse för mig som i princip aldrig ägnar mig åt att helhjärtat titta på TV, utan gör det samtidigt som jag twittrar, bloggar eller slösurfar. Men att titta på ett helt TV-program (även om jag inte tyckte det var jättekul) utan att tänka på nåt annat kändes faktiskt – ganska skönt!
Jag måste bli bättre på att varva ner och bara vara tror jag.

Både jag och Lea sprang i skytteltrafik till toaletten i morse så idag är både jag, Lea och älsklingen hemma. Älsklingen verkar ha repat sig ganska bra efter gårdagen så han får ta hand om oss när vi ligger i varsin soffa.
Nu måste jag flytta datorn, den trycker lite för mycket på magen. Over and out…
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

