Uppe i ottan

Väcktes av älsklingen som var uppe och sprang på toaletten (läs kaskadkräktes) och kl 5 insåg jag att jag inte skulle kunna somna om så jag gick upp istället.

Nu har jag både hunnit se (den korta) partiledardebatten i agenda, druckit kaffe och letat jeans på zoovillage.
Har en liten tjockis som sitter och kramas bredvid mig i soffan men snart är det väl dags att klä på sig, gå ut i kylan och dra iväg till dagis och skola.
Börjar jobbdagen med ett avdelningsmöte där jag hoppas att vi kommer diskutera öppenhet vs slutenhet på intranätet. En angelägen fråga som kommer upp då och då.
Vad är hemlig information och vad ska medarbetarna på företaget ha insyn i?
Var jag står i frågan är klart, att så många som möjligt har så mycket insyn som möjligt stärker bara lojaliteten och varumärket internt. Tyvärr tycker ju inte alla som jag så det gäller att samla på sig argument.
Nu ska jag hitta ett par rena jeans…
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

