Idag har jag frusit arslet av mig


Bokstavligt talat.


Och min teori är att den största kroppsdelen är den som får ta emot mest kyla och därför fryser lättast (även om det skulle kunna vara så att kroppsdelen med mest underhudsfett håller värmen bäst men så verkar inte vara fallet).
Först testade jag mitt nya underställ på en premiärlöprunda fram och tillbaks till bageriet (ca 3 km) det gick skitbra, förutom att jag frös om rumpan.
Sedan tog jag och älsklingen en promenad med Molly i vagnen (Lea på kalas) och då hade jag inte tagit nån lärdom utan gick enbart i täckjacka, vantar, mössa, varma skor och jeans (!).
Det var tre timmar sedan och mitt arsle har fortfarande inte tinat. Snacka om ackumulerad kyla. Jag kanske kan göra karriär som levande kylklamp?
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

