Lussad och nedkräkt

Om ni undrar varför mina blogginlägg är så korta nuörtiden så är det för att jag inte har nån ork kvar.
Idag har det varit full fart på jobbet med miljoner saker som ska göras och helst vara klara igår.
Och jag har faktiskt inget emot att ha fullt upp, det är kul att göra saker snabbt, men när det blir så mycket att kvalitén på det jag gör faktiskt blir lidande eller att jag faktiskt inte hinner göra saker innan deadline är det rätt påfrestande.
Det är skönt att det snart är jul

Och såklart var jag tvungen att gå tidigare från jobbet idag för att titta på finaste Leans luciatåg. Jag klagar inte, jag älskar min Lea och kommer gå på alla luciatåg hon nånsin vill att jag ska komma på men kan de inte bunta ihop alla saker på en dag istället för att ha en grej i veckan som inkräktar på min jobbtid?

Som tur är har jag ju möjlighet att göra en hel del jobbgrejer via nätet, dygnet runt så det har blivit en hel del helger och kvällar (fast älsklingen grymtar och gnäller såklart)

Och för att göra min vecka komplett är Molly sjuk. Igen. Älsklingen vabbade idag och kommer vara hemma imorgon och på torsdag. Jag får ta onsdag fredag eftersom hon förmodligen kommer vara sjuk hela veckan.

Det gör ont i mammahjärtat att se min lilla tjockiskorv med igenmulade ögon, rinnande snor och febervarm. Och det gör ont i jag-vill-inte-tvätta-hjärtat när den stackars lilla sjuklingen kaskadkräks över mina kläder, sina kläder, en handduk och filten i soffan. Fast vi hade tur. Det kom inte en gnutta kräk i soffan.
Den har inte avtagbar klädsel.

Over and out

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

