Man kan sluta följa folk på twitter också

Idag har jag gjort det!
För första gången har jag sluta följa en person (som i en riktig twittrare och inte fuckBritney eller nåt liknande) på twitter.

Anledningen var att personen i fråga verkade ha som enda målsättning att vara otrevlig och håna ett par andra utvalda twittrare, till synes helt utan anledning. Och sånt skräp vill jag inte ha i mitt flöde, det gör mig bara på dåligt humör.

I vanliga fall använder jag inte ordet nätmobbing. Efter att ha hängt ett tag på familjeliv har jag liksom blivit immun mot uttrycket (jag tycker att det är fånigt att känna sig kränkt så fort en annan person är av en annan åsikt i en diskussion) men i det här fallet är det det enda ord jag tycker passar.

Så vad gör man när man upptäcker nätmobbing? Börjar ifrågasätta, svarar emot, startar en diskussion om det är ok eller inte?

Jag tycker det är enklast att bara ignorera. Slut följa så försvinner problemet. Tänk om det var så lätt IRL också.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

