Intryck och avtryck

Sitter och dricker kaffe med Molly i knät och tänker på att livet i skört.

I morse läste jag på twitter att en av de människor jag följer helt plötsligt har gått bort i en tragisk olycka.

Och nej vi kände inte varandra irl men det faktum att jag varje dag i ett antal månader har följt hennes postningar på twitter och faktiskt utbytt en del tankar och funderingar gör att det hemska kryper närmare. @carlhenric uttrycker det bra i sin bloggpost Twittersorg är riktig sorg.

Jag funderar på hur våra avtryck och intryck egentligen ser ut när den digitala världen och den andra världen utanför (vad ska man kalla det?) flyter ihop och blir närmare och närmare. För inte kan man säga att det som händer på olika sociala forum, bloggar och twitter är skilt från den verkliga världen?

För några år sedan träffade jag en vän via familjeforumet allt för föräldrar. Jag har varit på mammaträffar genom familjeliv, på blogggala och träffat en massa härliga mammor som bloggar och via facebook har jag fått en inbjudan till en social-media-lunch som jag trots min blyghet funderar på att gå på.

Allt jag har diskuterat på twitter, bloggar, facebook, familjeliv, allt för föräldrar, byggahus, funbeat och andra webbaserade forum har varit på riktigt och gjort avtryck och intryck på mig.

Jag har tänkt nya tankar, träffat nya människor, lärt mig nya saker och vuxit som människa. Jag kan nog säga att jag inte har en aning om hur jag hade varit som människa utan mitt sociala liv på nätet.

Därför tänder jag ett ljus för @just_tea och sörjer den tragiska förlusten. På ett annat sätt – men inte på låtsas.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

