Min lilla skrotunge

Lea gick och lade sig utan middag idag eftersom hon inte mådde bra. Men hon hann iallafall förmana oss att lämna kvar en skål lördagsgodis till henne. Lilla älsklingen.
Hon hade lite feber och sist jag var och tittade till henne var hon jättevarm. Jag kanske verkar vara en okänslig typ men när det kommer till mina barn är jag världens blödigaste.
Jag hoppas att det inte är svininfluensan. Hu!

Dagen har iallafall varit väldigt bra. Vi började med (en inte alltför lugn) frukost med färska frallor och nypressad juice. Sedan åkte vi till tippen och kastade nägra s?ckar med löv och så till Tyresö för att titta på ett hus som Cs jobbarkompis håller på och bygger. Hur fint som helst med sjötomt och världens finaste utsikt. Så skulle jag vilja bo.
Fast det f?r bli n?r vi har lite mer pengar isfall😉.

Fortsatte eftermiddagen med ett pass p¨¨ gymmet. 4 km på löpbandet i lagom takt fick det bli. Egentligen hade jag tänkt springa ute i spåret men det var sånt trist väder att jag faktiskt inte pallade. Nu blev det iallafall av.

Sedan blev jag utfodrad av älsklingen som hade lagat plankstek med hemgjord bearnaisesås bara för min skull. Det är kärlek.

Nu ligger han förresten och slumrar i soffan medan jag tittar på Beck med ett halvt öga.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

